Το πρώτο Mini που σχεδίασε ο Άλεκ Ισηγόνης το 1959, δημιουργήθηκε κατά τη διάρκεια της πετρελαϊκής κρίσης και βασίστηκε στην ιδέα της εξοικονόμησης καυσίμου και της μεταφοράς τεσσάρων ατόμων και των αποσκευών τους με το μικρότερο δυνατό αποτύπωμα.

Σήμερα ζούμε σε μια εποχή με αντίστοιχες απαιτήσεις, μόνο που στη θέση των μικρών και αποδοτικών μοτέρ βενζίνης, τοποθετούμε ηλεκτροκινητήρες. Αυτό ακριβώς κάνει πλέον η MINI. Το MINI Recharged είναι ένα εγχείρημα που επιτρέπει τη συνέχιση της ιστορίας του κλασικού Mini τον 21ο αιώνα με βιώσιμο τρόπο.

Μια ειδική ομάδα του εργοστασίου της εταιρίας στην Οξφόρδη αναλαμβάνει τη μετατροπή των κλασικών Mini σε ηλεκτροκίνητα. Όπως λέει και ο Bernd Körber, Επικεφαλής Μάρκας MINI, “Με το MINI Recharged, συνδέουμε το παρελθόν με το μέλλον της μάρκας”.

Όπως αποκαλύπτει ο Βρετανός κατασκευαστής πολυτελών οχημάτων, η ιδέα γεννήθηκε πριν καν παρουσιάσει το πρώτο του αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο, με τη μορφή του MINI Cooper SE. Ένα κλασικό Mini Electric κατασκευάστηκε μάλιστα το 2018 και παρουσιάστηκε στην Έκθεση Αυτοκινήτου της Νέας Υόρκης.

Οι αντιδράσεις ήταν τόσο θετικές, ώστε η εταιρία στρώθηκε στη δουλειά και ανέπτυξε ένα σχέδιο προκειμένου να δημιουργήσει και να καταστήσει διαθέσιμο κάτι αντίστοιχο σε κατόχους κλασικών Mini.

Για να προσφέρει την παραδοσιακή αίσθηση go-kart με ένα κινητήρα μηδενικών ρύπων, ο αρχικός βενζινοκινητήρας του κλασικού Mini αντικαθίσταται από ένα σύγχρονο σύστημα ηλεκτροκίνησης.

Ωστόσο, η προσεκτική διαχείριση της ιστορικής κληρονομιάς είναι σημαντικό μέρος της ιδέας. Μόνον αναστρέψιμες αλλαγές μπορούν να πραγματοποιούνται στο όχημα κατά τη διαδικασία μετατροπής που προβλέπει το MINI Recharged.

Αυτό σημαίνει ότι πρέπει να είναι εφικτή η επαναφορά του κλασικού Mini στην αρχική του κατάσταση, οποιαδήποτε στιγμή στο μέλλον. Κατά τη διάρκεια της μετατροπής, ο αρχικός κινητήρας επισημαίνεται και αποθηκεύεται ώστε να μπορεί να επαναχρησιμοποιηθεί στην περίπτωση μιας μελλοντικής μετασκευής του αυτοκινήτου.

Στο ηλεκτρικό Mini την κίνηση αναλαμβάνει ένας σύγχρονος ηλεκτροκινητήρας 123 ίππων (90 kW), προσφέροντας επιτάχυνση 0-100 km/h σε σχεδόν 9 δευτερόλεπτα. Την ενέργεια παρέχει μία μπαταρία υψηλής τάσης, που μπορεί να φορτίζεται με ισχύ έως 6,6 kW και παρέχει εκτιμώμενη αυτονομία περίπου 160 km.

Στον κλασικό κεντρικό πίνακα οργάνων, τέλος, προβάλλονται η θερμοκρασία λειτουργίας, η επιλεγμένη σχέση του κιβωτίου, η αυτονομία και η ταχύτητα.

*Πηγή είδησης