Η Lego ανακοίνωσε ότι θα εργαστεί για να αφαιρέσει τα έμφυλα στερεότυπα από τα παιχνίδια της, έπειτα από τα ευρήματα παγκόσμιας έρευνας που ζήτησε να γίνει η εταιρεία.

Οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι ενώ τα κορίτσια έχουν περισσότερη αυτοπεποίθηση και θέλουν να εμπλακούν σε ένα ευρύ φάσμα δραστηριοτήτων, δεν ισχύει το ίδιο για τα αγόρια.

Το 71% των αγοριών που μετείχαν στην έρευνα φοβούνταν ότι θα τα κοροϊδέψουν αν παίξουν με αυτά που περιέγραφαν ως «κοριτσίστικα» παιχνίδια. Φόβο που είχαν και οι γονείς τους. «Οι γονείς ανησυχούν περισσότερο ότι θα πειράξουν τους γιους παρά τις κόρες τους, επειδή παίζουν με παιχνίδια που σχετίζονται με το άλλο φύλο», δήλωσε η Μαντελίν Ντι Νόνο, εκτελεστική διευθύντρια του Geena Davis Institute on Gender in Media που διεξήγαγε την έρευνα.

«Αλλά επίσης το θέμα είναι ότι συμπεριφορές που σχετίζονται με τους άνδρες αξιολογούνται υψηλότερα στην κοινωνία», συμπλήρωσε. «Μέχρι οι κοινωνίες να αναγνωρίσουν ότι οι συμπεριφορές και οι δραστηριότητες που συνήθως συνδέονται με τις γυναίκες είναι εξίσου πολύτιμες ή σημαντικές, οι γονείς και τα παιδιά θα διστάζουν να τις αγκαλιάσουν», πρόσθεσε.

Η μελέτη διαπίστωσε ότι οι γονείς ακόμη ενθαρρύνουν τους γιους να ασχοληθούν με τον αθλητισμό ή τις φυσικές επιστήμες, την τεχνολογία, τα μαθηματικά και τη μηχανική. Στον αντίποδα, οι κόρες στρέφονται προς τον χορό, το καλό ντύσιμο- τα κορίτσια ήταν πέντε φορές πιο πιθανό να ενθαρρυνθούν να κάνουν τέτοιες δραστηριότητες σε σχέση με τα αγόρια- ή τη ζαχαροπλαστική (τρεις φορές πιο πιθανό να στρέψουν τα κορίτσια σε αυτή την κατεύθυνση).

Επίσης, το Ινστιτούτο διαπίστωσε ότι γονείς και των δύο φύλων θεωρούν τους άνδρες πιο δημιουργικούς, είναι έξι φορές πιο πιθανό να σκεφτούν ότι επιστήμονες και αθλητές είναι άνδρες παρά γυναίκες και πάνω από οχτώ φορές πιο πιθανό να σκεφτούν ότι μηχανικοί είναι άνδρες.

«Αυτές οι εικόνες τονίζουν ακριβώς πόσο βαθιά ριζωμένες είναι οι διακρίσεις λόγω φύλου σε όλη την υφήλιο», δήλωσε η Τζίνα Ντέιβις, η βραβευμένη με Όσκαρ ηθοποιός και ακτιβίστρια που ίδρυσε το 2004 το Ινστιτούτο που έκανε την εν λόγω έρευνα, προκειμένου να καταπολεμήσει τα αρνητικά έμφυλα στερεότυπα.

«Υπάρχει ασυμμετρία», δήλωσε η καθηγήτρια Τζίνα Ρίπον, νευροβιολόγος και συγγραφέας του βιβλίου «The Gendered Brain». «Ενθαρρύνουμε τα κορίτσια να παίζουν με “αγορίστικα” πράγματα, αλλά όχι το αντίστροφο», συμπλήρωσε.

Αυτό είναι πρόβλημα γιατί, τα παιχνίδια προσφέρουν «εκπαιδευτικές ευκαιρίες», επεσήμανε. «Έτσι, αν τα κορίτσια δεν παίζουν με Lego ή άλλα παιχνίδια κατασκευών, δεν αναπτύσσουν τις χωρικές δεξιότητες που θα τις βοηθήσουν αργότερα στη ζωή τους. Αν τις κούκλες τις σπρώχνουμε προς τα κορίτσια και όχι τα αγόρια, τότε τα αγόρια χάνουν τις δεξιότητες ανατροφής», εξήγησε.

Στην έρευνα μετείχαν σχεδόν 7.000 γονείς και παιδιά ηλικίας 6-14 ετών από την Κίνα, την Τσεχία, την Ιαπωνία, την Πολωνία, τη Ρωσία, τη Βρετανία και τις ΗΠΑ. Από τις αρχές του 2021 το Ινστιτούτο ελέγχει τη Lego και τη συμβουλεύει για να «αντιμετωπίσει τις διακρίσεις λόγω φύλου και τα επιβλαβή στερεότυπα» και η εταιρεία υποσχέθηκε να αφαιρέσει τις διακρίσεις λόγω φύλου.

Η Lego πλέον δεν χαρακτηρίζει κανένα από τα προϊόντα της για αγόρια ή για κορίτσια, επεσήμανε η Τζούλια Γκόλντιν, διευθύντρια προϊόντων και marketing. Στην ιστοσελίδα της εταιρείας, οι καταναλωτές δεν μπορούν να κάνουν αναζήτηση για προϊόντα με βάση το φύλο.

«Δοκιμάζουμε τα πάντα σε αγόρια και κορίτσια και συμπεριλαμβάνουμε περισσότερες γυναίκες πρότυπα», είπε η Γκόλντιν. «Η δουλειά μας τώρα είναι να ενθαρρύνουμε αγόρια και κορίτσια που θέλουν να παίξουν με σετ που μπορεί παραδοσιακά θεωρούνταν ότι “δεν είναι για εκείνα”», συμπλήρωσε.

*Πηγή είδησης