Γράφει η Ισμήνη Βυθούλκα

Όταν ο Gjon Mili, μια ιδιοφυία της τεχνολογίας, επισκέφθηκε τον Pablo Picasso στη Γαλλία το 1949 ήταν σίγουρο πως η συνάντησή τους θα έφερνε αναπάντεχα αποτελέσματα.

Ο Mili παρουσίασε στον Picasso τις φωτογραφίες που είχε τραβήξει από παγοπέδιλα που είχαν πάνω τους προσαρμοσμένα μικρά λαμπάκια, την ώρα που ο αθλητής που τα φορούσε έκανε φιγούρες στο σκοτάδι.

Ο Picasso δε χρειάστηκε τίποτε άλλο. Αμέσως έπιασε ένα μικρό λαμπάκι κι άρχισε να ζωγραφίζει στον αέρα καθώς ο Mili τον τραβούσε φωτογραφίες με δύο φωτογραφικές μηχανές, τη μία σε πλαϊνή θέση και την άλλη σε μπροστινή. Ζωγράφισε Κενταύρους, ταύρους, αρχαίους Έλληνες και την υπογραφή του. Ο φωτογράφος αφήνοντας λιγοστό φως να μπαίνει απ’ τα παντζούρια, κατάφερε επίσης ν’ αποτυπώσει και τον χώρο που διαδραματιζόταν η όλη διαδικασία.

Η σειρά των φωτογραφιών ονομάστηκε «Τα φωτεινά σχέδια του Picasso». Μπορεί οι εικόνες να εξαφανίστηκαν την ίδια στιγμή που δημιουργήθηκαν αλλά μες απ’ τον φακό του Mili έμειναν για πάντα ζωντανές.

*Διαβάσαμε την είδηση στο www.time.com