Δεν είναι λίγοι οι άνθρωποι που κάθονται στον καναπέ τους και σκέφτονται πώς θα ήταν να είχαν τη δική τους κερδοφόρα επιχείρηση η οποία θα τους εξασφάλιζε μια άνετη ζωή με σταθερό και καλό εισόδημα. Οι περισσότεροι από αυτούς, ωστόσο, δεν έχουν το απαιτούμενο κεφάλαιο ή/και την ιδέα για να το πετύχουν.
Για έναν νεαρό από τη Γερμανία, αρκούσαν 500 ευρώ δανεικά για να υλοποιήσει μια ιδέα που σκαρφίστηκε στο σαλόνι του σπιτιού του. Το μόνο που χρειάστηκε ήταν να αξιοποιήσει σωστά τα 500 αυτά ευρώ και να χτίσει μια αληθινή αυτοκρατορία. Μια επιχείρηση που τον έκανε κατά κάτι εκατομμύρια ευρώ πλουσιότερο. Ο λόγος για τον 30χρονο σήμερα Sebastian Merkhoffer ο οποίος σκέφτηκε ότι το κρύο τσάι μπορεί να γίνει η νέα υγιεινή μόδα για τους νέους που θέλουν να απολαμβάνουν κάτι δροσερό, φρέσκο και υγιεινό.
Η πρώτη ιδέα και τα δανεικά
Η σκέψη για την εμπορική εκμετάλλευση του τσαγιού ήρθε στον Merkhoffer όταν παρατήρησε στατιστικές που έδειχναν ότι το τσάι κερδίζει όλο και περισσότερο έδαφος στους συμπατριώτες του. Το ζεστό τσάι, βέβαια. Πώς θα αντιμετώπιζαν άραγε τις ίδιες γεύσεις και ποικιλίες τσαγιού στην κρύα τους μορφή; Αρκούσε να το δοκιμάσει πρώτα ο ίδιος. Αγόρασε λοιπόν μερικά από τα τσάγια του εμπορίου και άρχισε να πειραματίζεται στο σπίτι του μαζί με την μητέρα του και την αδερφή του. Όλοι βοηθούσαν με τον δικό τους τρόπο τον πτυχιούχο πληροφορικής και διοίκησης επιχειρήσεων που ήθελε να επιτύχει το στόχο του. «Η αδελφή μου έκανε το σχέδιο, η μητέρα μου έφτιαξε το τσάι μαζί μου στο σαλόνι» έχει δηλώσει ο ίδιος σε συνέντευξή του παλιότερα.
Μόλις έφτιαξε το τελικό προϊόν από τσάι που αγόρασε και ανέμειξε μέσω χονδρικής ξεκίνησαν οι πρώτες πωλήσεις. Έστελναν το τσάι μέσω ταχυδρομείου ή το πήγαιναν οι ίδιοι με δικά τους οχήματα. Σε αυτό που στάθηκε τυχερός και προνοητικός ο Merkhoffer ήταν ότι υλοποίησε την ιδέα του σε μια εποχή όπου οι πωλήσεις τσαγιού παρουσίασαν πολύ μεγάλες αυξητικές τάσεις. Από τα 530 εκατομμύρια που ήταν οι ετήσιες πωλήσεις τσαγιού στη Γερμανία το 2014, το 2019 εκτοξεύτηκαν στα 720 εκατομμύρια ευρώ. Μέσα σε έναν μόλις μήνα η επιχείρηση με τα παγωμένα τσάγια άρχισε να έχει κέρδη. Πολλοί ήταν εκείνοι που επέλεγαν να δροσιστούν με το περίφημο πλέον τσάι της εταιρείας Fitvia του νεαρού Sebastian.
Η δύναμη των social media
Κάτι που εκμεταλλεύτηκε, επίσης νωρίς, ο 30χρονος επιχειρηματίας ήταν η τάση των κοινωνικών δικτύων και η συνεχώς αυξανόμενη κίνηση του Instagram. Αν και δεν ήταν τότε πολύ δημοφιλής πρακτική, ο ίδιος έβρισκε λογαριασμούς με κάποιους χιλιάδες followers και του έστελνε δωρεάν τσάι με σκοπό να πετύχει έστω και ένα post στο προφίλ τους. Και πέτυχε! Το τσάι του άρχισε να γίνεται viral. Η επιτυχία ήταν ακόμη πιο κοντά…
Μέσα σε μια 5ετία η Fitvia έγινε κολοσσός και μάλιστα εξαγοράστηκε το 70% των μετοχών της από τον γερμανικό όμιλο Dermapharm. Η αξία της επιχείρησης του σήμερα αγγίζει τα 50 εκατομμύρια και το σίγουρο είναι ότι τα 500 ευρώ δανεικά έχουν βγει από πολύ νωρίς και με το παραπάνω. Ο νεαρός επιχειρηματίας απέδειξε ότι εκτός από κεφάλαιο, χρειάζεται επίσης όραμα, πολλή δουλειά και σίγουρα τύχη. Ίσως και όλα αυτά σε συνδυασμό. Αποτελεί πάντως πρότυπο για πολλούς νέους που μπορεί να βρίσκονται αυτή τη στιγμή στο σαλόνι του σπιτιού τους και να ελπίζουν στη δική τους μελλοντική επιχείρηση…
*Διαβάσαμε την είδηση στο news.gr