Η Συμφωνική Ορχήστρα της Δρέσδης θέλει να φέρει τη μουσική πιο κοντά στους πολίτες που δεν έχουν την δυνατότητα να παρακολουθήσουν ένα κονσέρτο εξαιτίας της πανδημίας κορωνοϊού.

Από τις ταράτσες ψηλών εργατικών πολυκατοικιών, οι μουσικοί παίζουν διατηρώντας μεγάλη απόσταση μεταξύ τους ενώ οι θεατές απολαμβάνουν τη μουσική από μπαλκόνια και ταράτσες.

«Η ατμόσφαιρα είναι μοναδική. Από μακριά ακούει κανείς τον ήχο αλπικού κέρατος μαζί με άλλα κόρνα. Με λίγη φαντασία κλείνει τα μάτια, βλέπει μπροστά του κορυφές των ελβετικών Άλπεων και ακούει τον ήχο από ελάφια να στέλνουν ηχητικά σήματα μεταξύ τους», σχολιάζει η Deutsche Welle.

«Μόνο που δεν είμαστε στις Άλπεις, αλλά σε συνοικία της Δρέσδης με πολυκατοικίες πολλών ορόφων, όπως χτίζονταν επί υπαρκτού σοσιαλισμού. Η συναυλία δόθηκε το περασμένο Σάββατο από μέλη της Συμφωνικής Ορχήστρας της Δρέσδης σε μια συναυλία χωρίς προηγούμενο, αλλά προφανώς με πολύ μέλλον. Διότι λόγω κορωνοϊού τα πολιτιστικά δρώμενα έχουν περιοριστεί. Και οι μουσικοί αισθάνονται εγκλωβισμένοι».

Με αυτό λοιπόν το ασυνήθιστο κοντσέρτο η ορχήστρα αντιμετωπίζει την πρόκληση της πανδημίας. Για τον μουσικό γενικό διευθυντή Μάρκους Ριντ το πρότζεκτ έρχεται την κατάλληλη ώρα. «Όσο περισσότερο διαρκεί η πανδημία, τόσο περισσότερο αποδεικνύεται ότι η συναυλία μας έχει το κατάλληλο φορμάτ».

Η απόσταση είναι εξασφαλισμένη. Την ώρα που οι μουσικοί παίζουν πάνω στις ταράτσες των πολυκατοικιών, το κοινό κάθεται κάτω, στις ταράτσες των χώρων πάρκινγκ και ανάμεσα στα κτήρια. Αλλά και ανάμεσα στους μουσικούς, τους κορνίστες, τους τρομπετίστες, τους τομπίστες, κι αυτούς που παίζουν αλπικό κέρας υπάρχει απόσταση μερικών εκατοντάδων μέτρων, μιαw και είναι διασκορπισμένοι στις ταράτσες.

Βέβαια αυτή η απόσταση θέτει την οργάνωση σε μεγάλες τεχνικού τύπου προκλήσεις. Διότι οι μουσικοί λόγω ακριβώς της απόστασης ακούν τον ήχο των άλλων οργάνων με καθυστέρηση. Ποια ήταν η λύση; Ένας ήχος που ακούν οι μουσικοί μέσω ακουστικών, που τους προσανατολίζει πότε να αρχίζουν να παίζουν. Και για να φτάσουν οι ήχοι συγχρονισμένοι στο κοινό, πρέπει πρώτα να αρχίζουν να παίζουν οι μουσικοί που είναι μακρύτερα και μετά αυτοί που είναι πιο κοντά.

Η Άννα Καταρίνα Σούμαν, που παίζει αλπικό κέρας, συμμετέχει από την αρχή σε αυτό το πρότζεκτ. Οι πρόβες την συνεπήραν παρά τις δύσκολες συνθήκες. «Ήταν μοναδική εμπειρία να ακούς τον ήχο από μακριά και να νιώθεις ότι βρίσκεσαι σε βουνό». Η σύνδεση του αλπικού feeling με το τοπίο των ψηλών κτηρίων είναι αυτό που κάνει θελκτικό το πρότζεκτ σύμφωνα με τον Μάρκους Ριντ.

Όταν έκανε σκέψεις πριν από ένα χρόνο για μια συναυλία, τον ενθουσίασε ο παραλληλισμός μιας περιοχής από πολυκατοικίες με αλπικά τοπία, με βουνά και πεδιάδες. Και σκέφτηκε ότι θα μπορούσε να βάλει τους μουσικούς στις ταράτσες και να επικοινωνούν από ταράτσα σε ταράτσα. Μέσα σε ένα τέτοιο τοπίο είναι φυσικό ότι ταιριάζει το αλπικό κέρας. Αλλά δεν ήθελε να περιοριστεί μέχρι εκεί.

*Διαβάσαμε την είδηση στο lifo.gr