Σε μια προσπάθεια να καταπολεμήσει τα μη ρεαλιστικά πρότυπα ομορφιάς και τις επιπτώσεις της ψυχικής υγείας που έχουν στα νεότερα ακροατήρια, η νορβηγική κυβέρνηση καθιστά παράνομο για τους influencers και τους διαφημιστές να δημοσιεύουν ρετουσαρισμένες εικόνες χωρίς να έχουν την ανάλογη επισήμανση.

Τη ρύθμιση έφερε στο Κοινοβούλιο το Υπουργείο Παιδείας και Οικογενειακών Υποθέσεων της Νορβηγίας και ψηφίστηκε πριν από λίγες ημέρες. Η απόφαση για το πότε θα τεθεί σε ισχύ, ανήκει στον Βασιλιά της χώρας.

Ο νόμος επηρεάζει τους influencers και τους διαφημιζόμενους, καθώς και τους εκδότες που κερδίζουν χρήματα από φωτογραφικό περιεχόμενο που έχει τροποποιηθεί, αλλάζοντας το μέγεθος και το σχήμα του ανθρώπινου σώματος, ή τον τόνο του δέρματος, χρησιμοποιώντας φωτογραφικά φίλτρα, ή μετά από επεξεργασία.

Ορισμένες ομάδες υπέρ του νέο νόμου προτείνουν επίσης ότι θα πρέπει να εφαρμοστεί σε όλες τις δημοσιεύσεις στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Επίσης, σύμφωνα με δημοσιεύματα στη Νορβηγία, ένας αριθμός από influencers πιέζει για να εφαρμοστεί ο νέος νόμος σε όλες τις φωτογραφίες.

Οι εικόνες που έχουν υποβληθεί σε επεξεργασία θα απαιτείται βάσει του νόμου να φέρουν μία συγκεκριμένη ετικέτα που έχει σχεδιαστεί από την Κυβέρνηση, για να ειδοποιείται σχετικά το κοινό. Εκείνοι που δεν θα επισημάνουν κατάλληλα το περιεχόμενό τους θα αντιμετωπίσουν πρόστιμα, ακόμη και ποινές φυλάκισης.

Οι ανησυχίες σχετικά με θέματα ψυχικής υγείας που προκαλούνται από μη ρεαλιστικά πρότυπα ομορφιάς που δημοσιεύονται στα social media αποτελούν αντικείμενο συζητήσεων και ερευνών εδώ και αρκετό καιρό. Το 2017, η Getty Images, από τις μεγαλύτερες φωτοθήκες παγκοσμίως, απαγόρευσε τα ρετουσαρισμένα μοντέλα από τη βάση δεδομένων της, ενώ την ίδια χρονιά, η Γαλλία νομοθέτησε ανάλογο νόμο με αυτόν της Νορβηγίας, για υποχρεωτική σήμανση σε διαφημιστικό περιεχόμενο που έχει υποστεί επεξεργασία.

*Πηγή είδησης