Γράφει η Αθανασία Βιδάλη
Η τεχνολογία και συγκεκριμένα τα εργαλεία της Google συνεχίζουν να μας εκπλήσσουν καθημερινά.
Αναλυτικότερα, τα αυτοκίνητα της λειτουργίας «Google Street View» πρόκειται σύντομα να εφοδιαστούν με ειδικούς αισθητήρες εντοπισμού της ατμοσφαιρικής ρύπανσης. Ο κολοσσός της Google θα συνεργαστεί με τη γνωστή εταιρεία Aclima από το Σαν Φρανσίσκο, η οποία ελέγχει την ποιότητα του αέρα σε πλήθος πόλεων παγκοσμίως.
Τα αυτοκίνητα της Google Street View θα τραβούν τις ανάλογες φωτογραφίες οι οποίες θα ενσωματώνονται στο Google Maps. H Aclima θα εγκαταστήσει σε πρώτη φάση τους αισθητήρες στα συγκεκριμένα αυτοκίνητα, τα οποία έχουν έδρα το Μεξικό, το Σίδνεϋ και το Χιούστον.
Οι αισθητήρες θ’ ανιχνεύουν ποσότητες διοξειδίου του άνθρακα, μονοξειδίου του αζώτου, μονοξειδίου του άνθρακα, όζον, σωματίδια αλλά και διοξείδιο του αζώτου οπουδήποτε κι αν βρίσκονται τα αυτοκίνητα.
Στόχος αυτής της πρωτοβουλίας είναι να εντοπιστούν οι περιοχές με το μεγαλύτερο πρόβλημα ρύπανσης και φυσικά να ενημερωθούν οι χρήστες του Google Maps γι’ αυτά τα στοιχεία.
Να σημειωθεί σε αυτό το σημείο πως δεν είναι η πρώτη φορά που η Google συνεργάζεται με την Aclima. Το 2015, η Google χρησιμοποίησε τον εξοπλισμό της Aclima για να υπολογίσει την ατμοσφαιρική ρύπανση στην Πανεπιστημιούπολη της Καλιφόρνια ενώ η Aclima ζήτησε από την Google τα οχήματα της για να ελέγξει την ποιότητα του αέρα γύρω από την Bay Area. Από τότε που ξεκίνησε αυτή η συνεργασία ανάμεσα στις δύο εταιρείες, πριν από τρία χρόνια, τα αυτοκίνητα της Google έχουν ταξιδέψει περίπου 100.000 μίλια στην Καλιφόρνια.
Μέχρι στιγμής, οι αισθητήρες έχουν δημιουργήσει περισσότερα από ένα δισεκατομμύριο σημεία δεδομένων, πολλά από τα οποία μπορούν να χρησιμοποιηθούν για τον προγραμματισμό μελλοντικών έργων αστικής ανάπτυξης. Η Google σχεδιάζει να εντάξει όλους τους απαραίτητους αισθητήρες στον στόλο της μέχρι το τέλος αυτού του φθινοπώρου.
Ο διευθυντής του Google Earth Outreach, Karin Bettman, δήλωσε πως αυτές οι μετρήσεις μπορούν να προσφέρουν στις πόλεις και τους κατοίκους τους νέες γνώσεις σχετικά με τη γειτονιά τους κι ως εκ τούτου να οργανώσουν και να σχεδιάσουν αρτιότερα τις αστικές τους δραστηριότητες.
*Διαβάσαμε την είδηση στο www.inhabitat.com