Viral έχουν γίνει τα τελευταία 24ωρα τα νέα hands-free sneaker της Nike. O κολοσσός των αθλητικών ειδών αποκάλυψε το νέο μοντέλο sneaker τη Δευτέρα και το Nike GO FlyEase απέσπασε πλήθος εγκωμιαστικά σχόλια online, λόγω της διευκόλυνσης και της πρακτικότητας που παρέχει σε άτομα με κινητικές δυσκολίες.

Ο έξυπνος σχεδιασμός, επιτρέπει στον χρήστη να φοράει και να βγάζει εύκολα τα παπούτσια, χωρίς να χρειάζεται να σκύψει ούτε και να χρησιμοποιήσει τα χέρια του. Καθώς το πόδι γλιστράει μέσα στο παπούτσι και η φτέρνα πιέζει προς τα κάτω, το πρωτοποριακό σύστημα δεσίματος «ενεργοποιείται» αυτόματα, σαν ελαστικός ιμάντας που σταθεροποιεί το sneaker.

Παρόλο που η ευκολία ενός τέτοιου παπουτσιού θα δελέαζε τον καθένα μας, η νέα τεχνολογία που παρουσιάζει είναι σίγουρα πολύ πιο χρήσιμη για άτομα με κάποια αναπηρία ή με κινητικές δυσκολίες. «Μπορεί κάποιοι από εσάς να μιλάτε για τεμπέλικο σχεδιασμό, αλλά η 19χρονη αδερφή μου που έχει αναπηρία και δεν μπορεί να φορέσει τα παπούτσια της χωρίς βοήθεια θα τα ΛΑΤΡΕΨΕI» έγραψε ο χρήστης @deathofshe σε μια ανάρτηση στο Twitter που πλησιάζει το 1 εκατομμύριο likes.

Σύμφωνα με τη New York Post, η ανάπτυξη του hands-free sneaker ξεκίνησε το 2012, και πηγή έμπνευσης για τη δημιουργία του υπήρξε ο 16χρονος τότε Μάθιου Γουόλζερ. Ο Γουόλζερ, που πάσχει από εγκεφαλική παράλυση η οποία επηρεάζει τις κινητικές του ικανότητες, έγραψε στην Nike με μια έκκληση: «Από όλες τις προκλήσεις που έχω ξεπεράσει στη ζωή μου, υπάρχει μία που ακόμα με δυσκολεύει, το να δένω μόνος μου τα κορδόνια μου», ανέφερε σε εκείνο το γράμμα του ο 16χρονος, σύμφωνα με ένα βίντεο του Goodnews Movement που επικαλείται η αμερικανική εφημερίδα.

Όπως εξηγούσε ο νεαρός, η συγκεκριμένη πάθηση προκαλεί ακαμψία στους μυς του σώματος. «Ως αποτέλεσμα μπορώ να κουνήσω μόνο το ένα μου χέρι, και γι’ αυτό μου είναι αδύνατο να δένω τα κορδόνια μου. Το όνειρό μου είναι να πάω να σπουδάσω στο κολέγιο της επιλογής μου χωρίς να χρειάζεται να ανησυχώ για το ποιος θα μου δένει τα κορδόνια κάθε μέρα».

Η Nike προσκάλεσε τον Γουόλζερ να συναντηθεί με τη σχεδιαστική ομάδα για δώσει συμβουλές σχετικά με τις ανάγκες που θα έπρεπε να εξυπηρετεί ένα τέτοιο παπούτσι. Επικεφαλής του πρότζεκτ ήταν ο θρυλικός σχεδιαστής της εταιρείας Τόμπι Χάτφιλντ, ο «γκουρού» των sneaker που βρίσκεται πίσω από πασίγνωστα μοντέλα, όπως το Presto και το FlyKnit.

H Ιταλίδα παραολυμπιονίκης της ξιφασκίας Μπέμπε Βίο θα είναι το κεντρικό πρόσωπο στο οποίο θα βασιστεί η διαφημιστική καμπάνια για το πρακτικό παπούτσι, το οποίο θα είναι διαθέσιμο για μέλη της Nike στις 15 Φεβρουαρίου και θα κοστίζει 120 δολάρια.

*Διαβάσαμε την είδηση στο protothema.gr