Λίγα μέρη είναι τόσο εμβληματικά όσο το Μουσείο του Λούβρου στο Παρίσι. Δεν αποτελεί μόνο μία κορυφαία επιλογή για τους ταξιδιώτες που επισκέπτονται την Πόλη του Φωτός, αλλά και το μουσείο με τις περισσότερες επισκέψεις στον κόσμο (10,2 εκατομμύρια επισκέπτες ετησίως).
Με δύο νέα ψηφιακά εργαλεία, το μουσείο του Λούβρου δίνει ελεύθερη πρόσβαση στις πλούσιες συλλογές του. Πρόκειται για μία νέα πλατφόρμα, η οποία συγκεντρώνει όλα τα έργα τέχνης του μουσείου σε ένα μέρος, καθώς και μια νέα, βελτιωμένη ιστοσελίδα, που είναι πιο φιλική προς το χρήστη.
Η νέα πλατφόρμα
Σχεδιασμένη τόσο για τους ερευνητές όσο και για τους λάτρεις της τέχνης, η νέα βάση δεδομένων περιέχει ήδη περισσότερες από 482.000 καταχωρήσεις. Ανάμεσα τους περιλαμβάνονται έργα τέχνης που εκτίθενται στο μουσείο, μακροπρόθεσμα δάνεια και έργα που βρίσκονται στην αποθήκη του μουσείου.
Η νέα πλατφόρμα δίνει τη δυνατότητα στους χρήστες να εξερευνήσουν τις συλλογές με διάφορους τρόπους. Διαθέτει απλές ή σύνθετες αναζητήσεις, καταχωρήσεις από επιμελητήριο και θεματικά άλμπουμ. Ένας διαδραστικός χάρτης βοηθά τους επισκέπτες να εξερευνήσουν το μουσείο ανά όροφο και ανά δωμάτιο. Η νέα βάση ενημερώνεται τακτικά και θα συνεχίσει να αναπτύσσεται και να αντικατοπτρίζει τις εξελίξεις στην έρευνα.
Η νέα ιστοσελίδα
Σχεδιασμένο για να προσεγγίσει ένα ευρύτερο κοινό, η νέα ιστοσελίδα του μουσείου χωρίζεται σε τρεις κύριες ενότητες: «Visit», «Explore» και «What’s on». Εικόνες και βίντεο είναι διαθέσιμα σε τέσσερις γλώσσες: Γαλλικά, Αγγλικά, Ισπανικά και Κινέζικα.
Οι χρήστες μπορεί να επισκεφθούν το μουσείο μέσω tablet και υπολογιστών, παρ’ όλα αυτά η νέα ιστοσελίδα είναι σχεδιασμένη και για χρήστες κινητών, δεδομένης της ευρείας χρήσης τους σήμερα. Ο ανανεωμένος ιστότοπος έχει σχεδιαστεί για να φιλοξενήσει ολοένα περισσότερο ψηφιακό περιεχόμενο του μουσείου.
Η ψηφιακή συλλογή
Η νέα ιστοσελίδα χωρίζει τις συλλογές σε ενότητες, όπως πίνακες ζωγραφικής, γλυπτά, έπιπλα, υφάσματα, κοσμήματα, επιγραφές και αντικείμενα που εκτείνονται σε οκτώ τμήματα του μουσείου. Οι χρήστες μπορούν επίσης να αναζητήσουν ένα συγκεκριμένο έργο τέχνης, να περιηγηθούν στη συλλογή ανά θέμα ή να ακολουθήσουν μια θεματική συλλογή που δημιουργήθηκε από το τμήμα επιμελητηρίου του μουσείου.
Τα νέα ψηφιακά εργαλεία είναι το αποκορύφωμα μίας προετοιμασίας που διήρκησε περισσότερα από δύο χρόνια. Όπως δηλώνει ο πρόεδρος και διευθυντής του Λούβρου, Jean-Luc Martinez «Η εκπληκτική πολιτιστική κληρονομιά του Λούβρου είναι τώρα μόνο ένα κλικ μακριά! Είμαι βέβαιος ότι αυτό το ψηφιακό περιεχόμενο θα εμπνεύσει περαιτέρω τους ανθρώπους να έρθουν στο Λούβρο για να ανακαλύψουν προσωπικά τις συλλογές».
Το Λούβρο έκλεισε για τους επισκέπτες κατά την έναρξη της πανδημίας, και επί του παρόντος βρίσκεται υπό ανακαίνιση, με προσθήκη νέων συστημάτων ασφαλείας, καθαρισμό των γλυπτών και η αναδιοργάνωση των εισόδων.
*Διαβάσαμε την είδηση στο monopoli.gr