Γράφει η Μαριάμ Πολυγένη
Ένας γάλλος φωτογράφος, ο Thomas Jorion, τα τελευταία εννέα χρόνια διασχίζει την Ιταλία, εξερευνώντας με τον φακό του εγκαταλελειμμένα παλάτια του 18ου και 19ου αιώνα. Χρησιμοποιώντας μια αναλογική κάμερα μεγάλου μεγέθους απαθανατίζει αυτά τα απομεινάρια του παρελθόντος, που μπορεί μεν να απειλούνται από μια πιθανή κατάρρευση ανά πάσα ώρα και στιγμή, αλλά παραμένουν επιβλητικά κι όμορφα ακόμη.
Μέσα από τον φακό του Thomas, μας δίνεται μια συγκλονιστική «ματιά» στην παλιά δόξα αυτών των κτιρίων και διαπιστώνουμε κι εμείς μαζί του πως ο κάθε χώρος διατηρεί ακόμη την αίγλη του και τη δική του ξεχωριστή προσωπικότητα.
Ο φωτογράφος σε μια δήλωσή του στο My Modern Met, αποκάλυψε πως ο αρχικός λόγος για τον οποίο φωτογράφησε τους χώρους ήταν για να κρατήσουν τα ίχνη θέσεων των παλατιών πριν αυτά εξαφανιστούν για πάντα. Τότε ήταν που διαπίστωσε πως παρέμεναν ακόμη «πλούσια», όμορφα και με μια αισθητική που αναδυόταν από τα σχήματα, τα χρώματα και το φυσικό φως του κάθε κτιρίου.
Και κάπως έτσι, δημιουργήθηκε η σειρά φωτογραφιών με το όνομα «Veduta» που παρουσιάστηκε στο Παρίσι. Ένα έργο που μιλάει για την εύθραυστη κι εφήμερη φύση της ανθρωπότητας, αναγκάζοντας μας ν’ αναρωτηθούμε αν κι η μοίρα των ανθρώπων μοιάζει μ’ εκείνη των κτιρίων…
*Διαβάσαμε την είδηση στο www.mymodernmet.com