Αποδεικνύεται ότι η μαμά έκανε λάθος που έλεγε πως «τα βιντεοπαιχνίδια σαπίζουν τον εγκέφαλο», τουλάχιστον όσον αφορά το Tetris.
To Tetris κυκλοφόρησε για πρώτη φορά το 1984 στο Nintendo Entertainment System. Τώρα απολαμβάνει μια έκρηξη δημοτικότητας χάρη στις υπηρεσίες ροής βιντεοπαιχνιδιών όπως το Twitch.tv, το οποίο είχε 55.000 παίκτες συντονισμένους σε μια πρόσφατη μετάδοση του παιχνιδιού Tetris και την κυκλοφορία του World Puzzle League το 2020, που περιλαμβάνει πρωταθλητές Tetris να ανταγωνίζονται μεταξύ τους.
Επίσης, κινητήρια δύναμη της αναγέννησης, έχουν σημειώσει οι ειδικοί, είναι το γεγονός ότι το Tetris είναι ένα εξαιρετικό ανακουφιστικό από το άγχος για την τρέχουσα εποχή. Η φύση στην οποία πέφτουν τα κομμάτια του παζλ και πρέπει να τα χειριστείτε στο παιχνίδι είναι θεραπευτική.
«Υπάρχει κάτι συμβολικό σε πράγματα που έρχονται πάνω σου ή πράγματα που φαίνονται ακατάλληλα τα οποία προσπαθείς να οργανώσεις και να τα χωρίσεις», είπε η ψυχοθεραπεύτρια Dana Dorfman, 54 ετών από το Μανχάταν. «Προσπαθούμε να εσωτερικεύσουμε τα εμπόδια και να τα διατάξουμε, μπορούμε να συνεχίσουμε να διατηρούμε τη δική μας ισορροπία».
Το Tetris υπήρξε σωτήριο για τον Austin Bennett (εικονιζόμενος), το 2010, όταν πάλευε με έντονο άγχος. «Είναι ένα εξαιρετικό παιχνίδι για να τονώσετε την αυτοεκτίμησή σας. Είναι μια τόσο μεγάλη απόδραση και είναι καθησυχαστικό όταν παίρνεις υψηλές βαθμολογίες», είπε ο Bennett στο The Post για τα συναισθηματικά προνόμια του παιχνιδιού.
Η ψυχική του υγεία έχει σταθεροποιηθεί την τελευταία δεκαετία και πιστεύει ότι το να παίζει Tetris τον συνδέει και με άλλους παίκτες. «Σε βοηθάει πραγματικά να βγεις από μια αγχωτική νοοτροπία. Και το να είσαι σε μια κοινότητα με κατανόηση είναι υπέροχο συναίσθημα», είπε. «Με έχουν βοηθήσει να αντιμετωπίσω το δικό μου κοινωνικό άγχος».