Γράφει η Μαρία Καλλίλα

Πόσες φορές δεν έχουμε πει τη φράση «είμαι χωρίς καφέ μη μιλήσεις ή πρόσεχε τι θα πεις»;

Μπαίνουμε σ’ ένα καφέ παραγγέλνουμε, πληρώνουμε και πολύ πιθανόν να μην έχουμε χαιρετήσει καν τον άνθρωπο που μας εξυπηρέτησε. Λες και συναναστρεφόμαστε με κάποιο μηχάνημα, άψυχο κι απρόσωπο.

Δεν είναι λίγο άδικο; Μήπως κάπου χάθηκε η ευγένεια κι οι τρόποι ξεχάστηκαν σε μια προσπάθεια να προλάβουμε το χρόνο και να πούμε όσο λιγότερα γίνεται; Σκεφτόμαστε ακόμη και την καλημέρα, λες κι αν εξοικονομήσουμε σάλιο, θα έχουμε κάποιο όφελος.

Κάπως έτσι, απηύδησε ο Austin Simms, ιδιοκτήτης του Roanoke καφέ στην Virginia κι αποφάσισε να κάνει κάτι για ν’ αλλάξει τη συμπεριφορά των πελατών του. Στην προσπάθειά του να τους ευαισθητοποιήσει και να ξαναθυμηθούν τους τρόπους τους, τοποθέτησε στο εξωτερικό του καταστήματός του έναν πίνακα όπου έγραψε τρεις επιλογές.

  1. Ένας μικρός καφές κόστος  5$
  2. Ένας μικρός καφές συνοδευόμενος από τη λέξη «παρακαλώ» κόστος   3$
  3. «Γεια σας, θα ήθελα ένα καφεδάκι σας παρακαλώ» κόστος     1,75$

Η ιδέα του, όχι μόνο είχε απήχηση στους πελάτες που περνούσαν το κατώφλι του καφέ του, αλλά πολύ σύντομα έγινε γνωστό στο διαδίκτυο και μέσα σε μια βδομάδα, η φωτογραφία του καφέ βρισκόταν σε αγγλική εφημερίδα, ενώ εντός των επόμενων ημερών άρχισαν να καταφτάνουν τα τηλεοπτικά συνεργεία το ένα μετά το άλλο.

Ο Simms δεν έκανε τη συγκεκριμένη κίνηση με σκοπό να γίνει διάσημος όπως λέει, αλλά για να δείξει πως δεν πρέπει να ξεχνάμε την ανθρώπινη συμπεριφορά μας κι ότι οφείλουμε να είμαστε ευγενείς με τους εργαζόμενους που μας εξυπηρετούν.

Ένα χαμόγελο, μια ευγενική φράση στο μαγαζί του Austin μειώνει το κόστος του καφέ αλλά ταυτόχρονα του φτιάχνει τη διάθεση και του δίνει δύναμη να συνεχίσει πιο ευχάριστα τη μέρα του.

Πριν παραγγείλετε λοιπόν, τον καφέ σας την επόμενη φορά, φροντίστε να πείτε μια γλυκιά κουβέντα στον άνθρωπο που θα σας εξυπηρετήσει κι ίσως να μην υπάρξει διαφορά στην τιμή του, σίγουρα όμως θα υπάρχει διαφορά στην ψυχή του.

*Διαβάσαμε την είδηση στο www.dinfo.gr